Recenzie „Fata de hârtie” de Guillaume Musso

Am auzit de cartea asta cu mult timp în urmă, însă cum eu sunt o persoană care judecă o carte după copertă (nu mereu, dar în cele mai multe cazuri), nu am vrut să o citesc la început, când am văzut coperta de la ediţia veche. Totuşi, când am fost în iarnă la târg am văzut cartea aceasta pe raft la editura All, m-au atras atât coperta nouă cât şi descrierea, aşa că am cumpărat-o. Nu îmi pare rău că am cumpărat această carte, deoarece a fost foarte frumoasă şi cu siguranţă dacă o să mai am ocazia, o să mai citesc cărţi scrise de Guillaume Musso.

Încă de la început facem cunoştinţă cu personajul principal, Tom Boyd, un scriitor celebru care a intrat în pană de inspiraţie, a fost părăsit de iubită şi una peste alta riscă să rămână în stradă. Astfel el se apucă de băutură şi droguri, intrând cât mai des în atenţia publicului, însă într-un mod negativ. Deşi în primele capitole, această carte îţi dă impresia că este una fantasy, cu personaje care intră repede în probleme, apoi la fel de repede ies din ele sau cu personaje care au parte de dragoste la prima vedere, însă nu vor să o recunoscă, acest volum nu este deloc unul fantasy, demonstrându-ne faptul că aparenţele pot fi înşelătoare.

Căzut în depresie şi părăsit de iubită, Tom are nevoie de un impuls pentru a-şi termina ultima carte din serie şi pentru a nu rămâne pe stradă. Dar care poate să fie acest impuls? Sau mai bine zis cine poate să reprezinte acest impuls? Nimeni alta decât Billie, o tânără frumoasă, rebelă şi amuzantă. Singurul lucru care este cu adevărat ciudat, este faptul că Billie este un personaj din cartea lui Tom.  Astfel într-o noapte Tom se trezeşte în casă cu Billie, care înearcă să îl facă să înţeleagă faptul că ea este întradevăr un personaj din cartea lui, iar pentru a se întoarce înapoi în lumea ei, Tom trebuie să termine ultimul volum al seriei.

Dar va reuşii Tom să îşi termine volumul şi să o trimită pe Billie acasă? Ce are el de câştigat din toată această treabă? Şi ce are de pierdut? Răspunsul acestor întrebări le veţi afla doar dacă o să citiţi cartea.

Sfârşitul este unul oarecum neaşteptat, arătându-ne ce este prietenia şi ce este iubirea.

Una peste alta, vă recomand din tot sufletul să citiţi această carte.

Tom Boyd este un scriitor celebru, aflat în pană de inspiraţie. Billie este o tânără frumoasa şi rebelă, cu un simţ al umorului neobişnuit. Dar mai e un amănunt: Billie este chiar eroina romanelor lui Tom. }ntr-o noapte, când el se afla pe buza prăpastiei, ea prinde viaţă. Şi îi aduce o veste tulburătoare: dacă el nu mai scrie, ea va muri. Astfel începe o călătorie halucinantă, în care Tom trebuie să-şi recapete inspiraţia, ca să poată salva viaţa femeii de care tocmai se îndrăgosteşte. Explozivă şi plină de umor, cu accente de comedie romantică şi thriller, Fata de hartie sfidează orice scenariu previzibil.

Tom şi Billie vin din lumi diferite, dar care se hrănesc una din alta. Cine va învinge în acest joc dur al seducţiei: realitatea sau ficţiunea?

,,Un roman ca un spectacol de magie. O pendulare delicată ca zborul unei păsări între real şi imaginar. Când ne aşteptam mai puţin, scriitorul ne strigă din oglindă, ca să ne amintească un lucru esenţial: viaţa este un roman.”  Le Parisien

,,Cel mai bun roman al lui Guillaume Musso de până acum. O intrigă perfectă şi un final uluitor!” Le Figaro Littéraire

,,Dintre toate personajele pe care le-am creat, Billie este preferata mea. Îi simt atât de tare lipsa, după ce am terminat de scris romanul, încât s-ar putea spune că sunt îndrăgostit!”    Guillaume Musso

Format carte: b5 130×200

Numar pagini: 336
Culoare interior: alb negru