Recenzie „Reawakened” de Odette Beane

Reawakened (Once Upon a Time, #1)După cum am promis ieri, am terminat de citit cartea şi am revenit cu recenzia, urmând ca tot astăzi sau cel mai târziu mâine, să postez o recenzie şi pentru serial. Trebuie să recunosc totuşi că înainte să mă apuc să scriu această recenzie am vrut să fac mai întâi recenzia serialului, însă m-am răzgândit. De asemenea am un singur regret, acela că înainte să citesc cartea, m-am uitat la serial, chiar dacă apăruse cartea în momentul în care eu m-am hotărât să mă uit la el. Deşi această carte este scrisă după serial (supă primul sezon, ca să fiu mai exactă), este puţin diferită.

În carte, la fel ca şi în serial, avem toate personajele din poveştile cu care am crescut noi, mai exact: Albă ca Zăpada, cei şapte pitici, Făt-Frumos, Cenuşăreasa, Belle şi a ei Bestie (poveste spusă diferit şi în carte şi în serial), Regina cea Rea şi multe altele de care noi am auzit când eram mici.

Toată acţiunea cărţii începe în Pădurea Fermecată, acolo unde participăm la nunta Albei ca Zăpada cu Făt-Frumos (în carte: Snow White şi Prince Charming). După ce Alba şi prinţul său devin sot şi soţie, la nuntă îşi face apariţia Regina cea Rea (The Evil Queen) care aruncă un blestem asupra celor doi şi asupra tuturor locuitorilor din Pădurea Fermecată. Încă din primul capitol aflăm faptul că blestemul va putea fi rupt doar de copilul Albei ca Zăpada, însă doar atunci când copilul ajunge la vârsta de 28 de ani.

Probabil vă întrebaţi în ce constă acest blestem, nu? Ei bine acest blestem „mută” toate personajele de poveste din lumea lor, într-o lume fără magie, o lume în care toate sfârşiturile fericite sunt furate, o lume în care personajele nu se cunosc între ele. Pe scurt, lumea noastră. Da, aţi citit bine. Toate personajele de poveste sunt trimise în lumea noastră, într-un oraş în care nimeni nu poate intra şi din care nimeni nu poate pleca.

Şi totuşi cineva poate. Emma, cheia principală în ruperea blestemului, este adusă în oraş, de către fiul său Henry. Fiu pe care nu Emma l-a crescut, deoarece ea l-a dat spre adopţie atunci când acesta s-a născut. Însă în ziua în care ea împlineşte 28 de ani, îi bate la uşă chiar Henry, care îi spune că este copilul ei şi că ea trebuie să meargă cu el în Storybrooke (oraşul în care timpul etse oprit), pentru a rupe blestemul aruncat de Regina cea Rea.

Cu toate că nu îl crede, Emma pleacă în Storybrooke împreună cu Henry, dar pentru că prinde drag de fiul ei, deci de să rămână în oraş pentru a se asigura că el este fericit. De aici începe toată povestea, deoarece Emma împreună cu Henry trec prin multe întâmplări, care mai de care mai ciudate, de la răpiri la dispariţii, de la nebuni la oameni întregi la minte.

Cartea este povestită atât din perspectiva Emmei, cât şi din perspectiva Albei ca Zăpada, care în lumea noastră are numele de Mary Margaret. Ajutânduse una pe alta, Emma şi Mary Margaret (mamă şi fică, fără să ştie) reuşesc să treacă peste toate, cu toate că Regina cea Rea sau mai simplu Regina, încearcă să le oprească.

Vă recomand mai întâi să citiţi cartea, apoi să vă uitaţi la serial, deoarece în serial sunt multe poveşti care nu sunt în carte, iar în cazul în care vă ataşaţi foarte mult de personaje precum Rumpelstiltskin/Mr. Gold şi Belle (un simplu exemplu pentru că nu îmi vine în minte altcineva), o să vreţi pe parcursul cărţi să apară şi aceste personaje, însă ele apar foarte puţin.

În fine, mai multe o să vă zic în postul despre serial, deoarece nu vreau să vă zic mai multe despre carte, ci să vă las pe voi să aflaţi. Una peste alta, eu vă recomand cu drag această carte.

Notă:

4brassmonkeys3

Mai exact 4,5 din 5, pentru lipsa unor poveşti pe care eu mi le doream foarte mult.

21 de gânduri despre “Recenzie „Reawakened” de Odette Beane

1. O recenzie frumoasă. Aşa cum m-am aşteptat încă de când am văzut postul anterior despre această carte, chiar pare o carte foarte bună. Are un subiect interesant şi-mi place tare mult coperta! Poate într-un viitor apropiat voi avea şansa să o citesc.