Recenzie „Dacă ţi-aş spune că te iubesc, ar trebui să te omor” de Ally Carter

Recenzie

http://shadowbooks.files.wordpress.com/2012/09/dacati-asspuneteiubescartrebuisateomor.jpgCând am auzit prima dată faptul că seria „Fetele Gallagher” va apărea şi în Romania, m-am bucurat foarte mult deoarece aşteptam de ceva timp să o citesc. Însă când primul volum al seriei a apărut împreună cu revista Bravo Girl, mi-am pierdut oarecum interesul (să îi spun aşa?) faţă de serie, aşa că am aşteptat o bună bucată de timp până când m-am apucat să citesc primul volum. Însă când m-am apucat de el, pur şi simplu nu am mai putut să îl las din mână până când nu l-am terminat.
Am gasit în primul volum al seriei, care se numeşte „Dacă ţi-aş spune că te iubesc, ar trebui să te omor” tot ceea ce îmi doream. Mai exact: umor, prietenie, puţină (destulă dacă mă întrebaţi pe mine) dragoste şi nu în ultimul rând spioni! Da, exact! Dacă nu aţi reuşit să vă daţi seama din descrierea cărţii, vă spun că toată seria este bazată pe aventurile unor tineri spioni.
În primul volum al seriei facem cunoştinţă cu personajele principale: Cammie „Cameleonul” Morgan, Rebeca „Bex” Baxter, Elisabeth „Liz” Sutton şi Macey McHenry. Primele trei fiind prietene de când sunt mici, iar cea de-a patra apărâd la începutul volumului, integrându-se în grupul celor trei, din ce în ce mai mult, pe tot parcursul romanului.
Cele patru fete, împreună cu multe altele, sunt eleve la Colegiul Gallagher pentru Tinere Excepţionale, o şcoală care de la distanţă pare a fi un internat pentru fetele celor bogaţi, dar care în realitate este o şcoală la care se predau arte marţiale, cursuri pentru agenţii care vor urma să fie trimişi sub acoperire şi nu în ultimul rând o şcoală la care se predau paisprezece limbi.

tumblr_mj5gksHaoZ1qe1mh0o1_500

„Da, urmez Colegiul Gallagher.
Da, te-am minţit.
Da, nu poţi crede nimic din ceea ce-am spus sau am făcut.
Nu, nu te-am iubit niciodată cu adevărat. Nu, nu-mi pasă că te-am rănit. Nu, nu vreau să te mai văd niciodată.”

Lucrurile devin interesante atunci când, în timpul unui test, Cammie se îndrăgosteşte de un băiat pe nume Josh. După ce fetele (care apropo nu ştiau nimic despre băieţi) verifică absolut tot ceea ce era de verificat (aici intrând şi gunoiul) în legătură cu Josh, Cammie îşi dă seama că nu este nimic în neregulă cu el şi că poate încerca să aibă o relaţie cu el.
Lucrurile devin foarte complicate atunci când Cammie este nevoită să îşi mintă mama, dar şi să se strecoare noaptea afară din şcoală pentru a se vedea cu Josh. Atunci când lucrurile devin cu adevărat grele, Cammie este nevoită să renunţe la Josh, să îi spună o mică parte din adevăr, să îl mai mintă puţin şi să complice şi mai mult lucrurile atunci când Josh îşi face apariţia la testele finale ale lui Cammie.
Mi-a plăcut faptul că este o lectură uşoară, că are părţi în care poţi să râzi cu gura până la urechi, deoarece Cammie se pricipe de minune să fie sarcastică. De asemenea mi-a plăcut faptul că este ceva nou, după toate cărţile cu vampiri pe care le-am citit.
Mi-a mai plăcut şi faptul că autoarea are un stil de scris foarte frumos, care nu te plictiseşte cu miile de pasaje pline de descrieri, la fel ca şi alţi autori.

„(…)
Apoi profesoara Buckingham a rostit câteva înjurături în franceză, pe care fetele dintr-a şaptea n-aveau să le înţeleagă timp de încă trei semestre, iar eu mi-am amintit cum, în fiecare an, în timpul turului de orientare pentru noile eleve, una dintre novice se obraznicea şi încerca să facă pe grozava înhăţând sabia cu care Gillian Gallagher îl ucisese pe individul care avusese de gând să-l asasineze pe Abraham Lincol – pe primul individ, mai exact. Cel despre care n-auzi vreodată.
Dar ceea ce nu li se spunea novicelor în timpul turului prin campus este că sabia lui Gilly este încărcată cu destulă electricitate cât să… ei, bine, cât să-ţi aprindă părul.
Ador pur şi simplu începutul anului şcolar.”

Date despre carte.

Cammie Morgan este elevă la Colegiul Gallagher pentru Tinere Excepţionale, o şcoală de fete tipică — evident, tipică doar dacă la orice şcoală s-ar preda arte marţiale avansate la ora de Educaţie fizică, cunoştinţe despre cele mai noi arme ale războiului chimic la orele de Ştiinţe, iar elevele ar primi distincţii pentru spargerea codurilor CIA la orele de Informatică.
Deşi pretinde că este o şcoală pentru genii, Colegiul Gallagher este de fapt o şcoală pentru… spioane! Iar Cammie, chiar dacă vorbeşte fluent paisprezece limbi străine şi este capabilă să omoare pe cineva în şapte feluri diferite cu mâinile goale, habar n-are ce să facă atunci când întâlneşte un băiat obişnuit, care crede că şi ea este o fată obişnuită.
Sigur, Cammie poate să-i asculte convorbirile telefonice, să se infiltreze în calculatorul lui ca un hacker sau să-l urmărească prin oraş cu iscusinţa unui adevărat James Bond. Dar va reuşi oare să se descurce într-o relaţie cu o persoană care nu trebuie să afle niciodată adevărul despre ea?

Traducere: Laura Bocancios
ISBN: 987-973-102-458-5
Nr pagini: 256
Format: 10,5 x 17,5 cm
Aparitie: 2012

Comandă

Notă

5brassmonkeys3

4 gânduri despre “Recenzie „Dacă ţi-aş spune că te iubesc, ar trebui să te omor” de Ally Carter

• Eu nu am mai avut rabdare sa il astept :)) O sa mi-l cumpar oricum atunci cand o sa apara la noi, ca sa imi completez seria in biblioteca. Sunt curioasa daca il vor scoate tot in editie de chiosc cu revista.. Avand in vedere ca nici 5 nu a iesit de prea multa vreme afara si 6 inca nu a fost publicat… Ma gandesc ca s-ar putea sa nu mai fie prea convenabil pentru ei.. Dar ar fi ingrozitor ca volumul acesta (si probabil si 6 dupa ceva vreme) sa arate diferit fata de primele 4!