Recenzie „Şovăire” de Maggie Stiefvater

Am primit cartea anul trecut de ziua mea, însă abia cu câteva săptămâni în urmă am apucat să o citesc. Ce pot să zic despre ea, a fost frumoasă, doar că puţin tristă. La un moment dat chiar îmi dăduseră lacrimile, nu ştiu dacă din cauza întâmplărilor din carte sau doar din cauză că aveam o dispoziţie în care aş fi plâns chiar şi dacă îmi arătai un deget ridicat.

Cartea a fost frumoasă, dar cum am zis şi mai sus…tristă. După evenimentele din primul volum, Sam este om, acum că a scăpat de „blestemul lupului”, el poate fi cu Grace. Doar că acum trebuie să se ocupe şi de lupii cei noi pe care Beck i-a transformat înainte să devină lup. Dar mai bine i-au personajele pe rând şi vă spun ce se întâmplă cu ele.

Sam. Acum că este lup nu mai trebuie să îşi facă griji că o va pierde pe Grace. Totuşi atunci când este prins noapte în camera lui Grace (doar dormind, din fericire :D), părinţii acesteia o iau razna şi le interzic să se mai vadă. Fără Grace el se simte din ce în ce mai singur, însă cu toate acestea, îşi găsete puterea să aibă grijă de Cole, unul dintre lupii cei noi.

Grace. Încă de la început se simte foarte rău, însă atât ea cât şi doctorii spun că are o simplă răceală de sezon. Însă la un moment dat îşi dă seama ce se întâmplă cu ea, şi totuşi îi ascunde adevărul lui Sam. După ce părinţii săi o găsesc cu Sam, iar ea este pedepsită, devinte o micuţă „bad girl” (să zic aşa) care nu îşi ascultă părinţii. La finalul cărţii Grace păţeşte ceva ce aproape o omoară.

Isabel. Vă mai amintiţi de ea din primul volum? Dacă nu staţi să vă reamintesc eu. Ea este sora lui Jack (lupul care a murit în primul volum), care acum este prietenă cu Grace şi Sam. Ea este printre primele persoane care îşi dau seama ce se întâmplă cu Grace. De asemenea es se ataşează şi de Cole (noul lup), având parte de o primă întâlnire puţin cam zbuciumată.

Cole. El este noul lup al cărţii. A fost muşcat de Beck şi este foarte fericit atunci când este lup, deoarece uită de tot trecutul lui. Acesta este şi unul dintre principalele motive pentru care vrea să nu se mai transforme înapoi îm om. De asemenea are şi un mic secret pe care îl ţine foarte ascuns…doar că na…nu poţi să ţi ascuns un secret prea mult timp.

Acestea sunt personajele şi poveştile lor pe scurt. Mai multe detalii nu vreau să vă dau :D.

Părerea mea despre cartea în sine:

Am mai zis că are un sfârşit trist deci nu are rost să mai zic asta (deşi presupun că deja am spus din nou :)) )…Cartea se citeşte uşor, deşi la un moment dat a avut nişte părţi plictisitoare, asta mai mult la început. Prin toată cartea sunt versuri de cântece, care cred că ar fi fost mai frumoase dacă nu erau traduse în română, ci dacă le lăsau în engleză. Sau mie cel puţin nu mi-au plăcut în romană.

I’d love to spend a winter with my lovely summer girl,
But I’m never warm enough for my lovely summer girl,
It’s summer when she smiles, I’m laughing like a child,
It’s the summer of our lives; we’ll contain it for a while.
She holds the heat, the breeze of summer in the circle of her hand.
I’d be happy with this summer if it’s all we ever had.

Date tehnice:

În „Fior”, Grace şi Sam s-au găsit. Acum, în „Şovăire”, trebuie să lupte ca să rămână împreună. Pentru Grace, asta înseamnă să-şi înfrunte părinţii şi să păstreze un secret deosebit de periculos despre ea însăşi. Pentru Sam înseamnă să se împace cu trecutul său ca vârcolac şi să afle cum poate supravieţui pe viitor. Dar mai apare şi un lup nou, pe nume Cole, al cărui trecut ar putea distruge întreaga haită. Iar Isabel, care deja şi-a pierdut fratele, este atrasa oricum de Cole. „Şovăire” ne vorbeşte despre ambele laturi ale iubirii, cea întunecată şi cea luminoasă şi despre puterea oamenilor de a depăşi obstacole prin forţa dragostei.

An aparitie: 2012
Autor: Maggie Stiefater
Categoria: Literatura Universala