Recenzie „Sacrificiul” de Anna Carey

Am revenit cu prima recenzie de pe anul acesta. Şi nu la o cartea oarecare, ci la o carte pe care am citit-o în cel mult 12 ore. Atât de mult mi-a plăcut. De asemenea este şi prima carte citită pe anul acesta.  Probabil vă întrebaţi care este aceea nu? Este vorba despre volumul al doilea din seria Eve, Sacrificiul.

În primul rând nu pot să cred că am stat până acum pentru a citi volumul acesta, mai ales că am cartea încă din prima săptămână de când a apărut. M-am apucat de citit cu speranţă în suflet, că dacă primul volum a avut un sfârşit trist, acesta va avea unul fericit. Dar nu a fost aşa. După ce nu am putut să las cartea din mână decât în total vreo două ore, am ajuns la finalul cărţii unde mai aveam puţin şi plângeam. Acum vreau doar să mă gândesc că următorul volum, care va fi ultimul, va avea un sfărşit fericit. Chiar sper asta, pentru că Eve şi Caleb merită un final fericit după toate prin câte au trecut, şi probabil prin cate vor mai trece şi în următorul volum.

Dacă va mai amintiţi, la finalul primului volum Eve a ajuns in Califia, însă a fost nevoită să îl lase pe Caleb singur şi rănit la picior, deoarece el nu avea voie să intre. Acum fiind în Califia, Eve se gândeşte întruna la Caleb, cel pe care îl iubeşte, şi la prietenele ei. Încă din primele capitole îşi face din nou apariţia Arden, care a ajuns în Califia. În noaptea în care cele două s-au regăsit află un lucru care o pun pe gânduri pe Eve, aceasta începând să îşi pună întrebarea dacă este sau nu în siguranţă în Califia. În cea de-a doua noapte, din cauza băuturii o fată îi dezvăluie lui Eve, faptul că l-a văzut pe Caleb. Cu speranţă în inimă, Eve împreună cu Arden fug din Califia, pentru a se întâlnii cu el. Însă cele doua cad în capcana gărzilor regale. Fiind prinse, Arden este dusă înapoi la şcoală, iar Eve este dusă la palat.
Ajunsă acolo Eve află cine este ea defapt. Deşi nu îl crede pe Rege, îşi acceptă noul statut. Cu toate că acum este în siguranţă, departe de pericolele din sălnăticie, Eve se gândeşte la Caleb care în momentul în care va fi prins, va fi omorât pentru ceva ce nu a făcut. Însă într-o zi cei doi se reintâlnesc, lucru care aduce din nou fericirea în sufletele amândorura.

O femeie şi-a aplecat capul să plângă, acoperindu-şi faţa cu mâneca bluzei. Eram gata să mă uit în altă parte, dar ceva din spatele ei mi-a atras atenţia. Un bărbat stătea la un metru de baricada de metal. Restul lumii era absorbită de muzică. El se afla in mijlocul lor. Nu se mişca. Nu se uita la copiii din spatele meu, la Locotenentul Stark sau la Rege. Se uita la mine.
Apoi a zâmbit. Un gest de-abia vizibil – doar o mică mişcare din buze, o lumină în ochii lui verzi. Capul îi era ras. Era mai slab, da, îmbrăcat într-un costum maro-închis, pe cap purtând o şapcă. Dar întreg corpul meu l-a recunoscut, lacrimile au început să curgă în timp ce ne uitam unul la altul, conştientinzând adevărul.
Caleb mă găsise.
Era în Orasul de Nisip.”

Cei doi încep să se întâlnească pe ascuns, însă nu pentru mult timp deoarece sunt prinşi, Caleb fiind trimis la închisoare, urmând să fie omorât. Pentru a-l salva Eve face un sacrificiu imens, şi acceptă să se căsătorească cu un bărbat pe care nu îl iubeste. Toate acesta pentru a ştii că cel pe care îl iubeşte este în siguranţă.  Însă Regele îşi încalcă promisiunea de a-l lăsa liber pe Caleb, lucru pe care Eve îl afla prin ajutorul mesajelor codificate, care nu lipsesc nici din această carte. Tot cu ajutorul lor află şi că ei doi (Eve şi Caleb) au posibilitatea să fugă din Oraş. Dar când sunt gata de plecare planulor lor este descoperit, Eve fiind prinsă şi dusă înapoi la palat pentru a se mărita,  în timp ce Caleb….  (aici vine partea în care eu vă las cu ochii în soare, şi nu vă spun ce  se întâmplă cu el  :)) ).

Cum am zis şi la început cartea are un final trist, care te lasă…nu cu ochii în soare… ci te lasă pur şi simplu să fierbi în suc propriu până la următorul volum. Sfârşitul acestui volum te face să vrei mai mult şi mai mult din această serie. În plus, nu ştiu dacă cei care au citit cartea, au fost în stare să mai citească altceva după, dar eu am încercat aseară să mă apuc de altă carte, şi nu am putut să citesc decât 60 de pagini, nu din cauză că nu m-a atras, ci din cauză că încă eram în transă după ce terminasem Eve.

Despre cartea nu am ce să zic, nu poţi să te plictiseşti la ea, ăsta e un lucru sigur. Te ţine cu sufletul la gură, şi din cauza acţiunii te face să dai pagină după pagină, până când realizezi că defapt ai ajuns la finalul cărţii. Şi când realizezi asta defapt? Atunci când vezi pagina plină de mulţumiri. Şi oricum, tot nu îţi vine să crezi că s-a terminat.
Personajele sunt aşa cum mi le-am amintit din primul volum.
Eve şi Caleb? Îndrăgostiţi până peste cap, pot să vă asigur de asta. Nu am în minte pe cineva care să îi de-a viaţă lui Eve (poate doar pe tipa de pe coperta), însă îmi imaginez pe cineva care să-i de-a viaţă lui Caleb. Si anume Tyler Blackburn. Nu ştiu dacă mi-l imaginez pe el ca şi Caleb din cauza personajului său din Pretty Little Liars, sau din cauza aspectul său  :)).

PS: Initial pe Caleb mi-l imaginam ca pe Caleb, cel din W.I.T.C.H :)).

IUBIRE, AVENTURĂ ŞI SACRIFICIU ÎNTR-O LUME DEVASTATĂ

Pentru prima oară de când a evadat de la Şcoală, Eve şi-a găsit pacea.
Locuieşte în Califia, un paradis pentru femei, la adăpost de soarta îngrozitoare care le aşteaptă pe orfanele Noii Americi. Dar siguranţa ei are un preţ: a fost obligată să-l abandoneze pe Caleb, singur şi rănit, la porţile oraşului. Când aude că acesta se află în pericol, încearcă să-l salveze, însă e prinsă şi dusă în Oraşul de Nisip, capitala Noii Americi.
Captivă între zidurile Oraşului, Eve descoperă un secret cumplit despre trecutul ei şi e forţată să se confrunte cu o crudă realitate. Aflând că iubitul ei este în viaţă, ea încearcă să evadeze pentru a fi împreună – însă consecinţele ar putea fi tragice. Şi atunci, trebuie să facă o alegere disperată, altminteri riscă să-l piardă pe Caleb pentru totdeauna.

NARAŢIUNEA ANTRENANTĂ, POVESTEA ROMANTICĂ ŞI FINALUL TULBURĂTOR
SUNT TOT ATÂTEA MOTIVE PENTRU CITITORI SĂ AŞTEPTE CU NERĂBDARE URMĂTORUL VOLUM AL SERIEI!

Format: 13 x 20 cm