Recenzie „Ion” de Liviu Rebreanu

Recenzie

Atunci cand am facut recenzia la „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi”, mi-am pus in gand sa mai fac din cand in cand si cate o recenzie la cartile scrise de autorii romani, deoarece pana la urma si ele sunt tot carti.

Vreau sa incep prin a spune (defapt cred ca am mai spus de cateva ori) ca mie nu imi place sa citesc carti ale autorilor romani (mai multe cele vechi si cele ale autorilor morti de mult :)) ), dar si cartile care imi sunt bagate pe gat. Ei bine aceasta carte se incadreaza in ambele categorii, motiv pentru care mi-a luat cam vreo 3 saptamani sa o citesc (mie in mod normal mai mult de o saptamana nu imi ia sa termin o carte), deci cred ca va imaginati.

Au fost momente in care cartea m-a plictisit, chiar foarte tare, iar in acele momente simteam ca mi se inchid ochii (mai ales ca eu citesc mai mult noaptea), dar au fost si momente in care mi-a atras atentia.

In principal cartea se rezuma la Ion, un tanar care era sarac, si care vroia sa aiba multi bani. Astfel el face un plan, si o lasa insarcinata pe Ana, care desi era urata avea bani. Astfel ca dupa ce Ion a lasat-o insarcinata pe Ana, el a fost nevoit sa o ia de sotie. Dar tatal Anei nu era asa usor de tras pe sfoara, si dupa ce aproape o omoara pe fata lui in bataie, este nevoit sa ii dea lui Ion zestrea Anei. In fine e mai greu sa fac un rezumat la aceasta carte, deoarece nu prea stiu cum sa exprim in scris tot ceea ce vreau sa va spun.

Cartea de la un anumit moment chiar devine interesanta, mai mult in cea de-a doua parte decat in prima. Insa nu va asteptati sa aiba un sfarsit fericit, deoarece in final unii mor. Dar cert e ca spre sfarsit nu te mai plictiseste atat de  mult.

Despre carte si despre personaje:

Am zis mai sus cam tot ceea ce aveam de zis despre carte.
Cat despre personaje…Ion este clasicul model de persoana care e saraca, si care vrea sa devina bogata. In timp ce Ana e, daca ma intrebati, pe mine cam prostuta, si nu se gandeste prea bine atunci cand vrea sa ia o hotarare care ii va afecta tatal.

Nu am ce alte date sa va dau, asa ca mai jos gasiti link de comanda.

Comanda:

Libris-nu am gasit link

Gramar

Nota: 3/5

Lasă un răspuns

