Recenzie „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi” de Camil Petrescu

Asta e a doua recenzie la o carte scrisa de un autor roman pe care o fac pe acest blog. Vreau sa va spun ca mie de obicei nu imi place ce scriu romanii, dar cartea asta a fost chiar mai frumoasa decat ma asteptam.

In prima parte a cartii „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi”, facem cunostinta cu personajul principal, Stefan, un sublocotenent din armata romana, care vrea sa plece la Campulung pentru a se vedea cu sotia sa. Pe parcursul acestei parti, Stefan ne povesteste mai multe despre zilele lui petrecute alaturi de sotie, despre momentele de fericire sau de tristete, despre despartire sau impacare. Ne povesteste chiar si cum s-a simtit atunci cand intre ei doi a intervenit un barbat numit G., care i-a „furat” inima sotiei sale. Prin intermediul randurilor Stefan ne povesteste cum a trecut de la fericire la tristete, cum si-a banuit sotia ca il inseala, cum devenea din ce in ce mai gelos atunci cand o vedea pe Ela (sotia lui) cu G. In finalul acestei parti Stefan ne dezvaluie cum a vrut sa il impuste pe G., insa nu a putut sa faca asta deoarece a fost chemat inapoi pe front.

In cea de-a doua parte a cartii, incepe razboiul. Actiunea se muta pe campul de batalie, acolo unde oamenii sunt raniti sau mor, unde exista tradatori, acolo unde in orice minut poti sa mori. Surprinzator aceasta parte chiar mi-a placut mai mult decat prima, deoarece a avut mai multa actiune decat prima parte. In prima aveam locuri in care ma plictiseam, si imi doream sa se termine mai repede capitolul (ceea ce nu se intampla prea curand, deoarece capitolele sunt kilometrice).

Despre carte si despre personaje:

Am mai zis ca mi-a placut cartea surprinzator de mult, insa am ceva de obiectat. Capitolele sunt kilometrice! Nu exagerez, un capitol are pe putin  30 de pagini, iar unele pagini nu au nici macar trei randuri de dialog, ci doar povestire, descriere etc…
Despre personaje nu am ce sa zic… de personajul lui Stefan (personajul principal) mi-a placut, nu stiu sa va spun de ce, dar mi-a placut. Ela (sotia de care pana la urma se desparte), este ca o femeie din ziua de azi…cum aparare altul mai bun, cum sare in bratele lui :D, in plus umbla si dupa banii si e mincinoasa :)).

De data aceasta nu o sa mai pun „Alte date”, ci numai link de comanda si nota.

Gramar
^^Stoc epuizat^^

Libris – nu am gasit link

Nota: 4/5

3 gânduri despre “Recenzie „Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi” de Camil Petrescu

1. Nu stiu daca voi ati studiat la scoala romanul dar noi am facut-o. Si, sincer, dupa ce profa ne-a luminat si ne-a deschis putin ochii am inceput sa analizez mai bine drama lui Gheorghidiu. Ce am inteles?
    Un tip excesiv de gelos, putin desprins de realitate, vazandu-se pe sine ca un geniu neinteles, Gheorghidiu pur si simplu nu poate percepe ideea ca sotia lui mai interactioneaza si cu alte persoane. Dar eu nu sunt de aceeasi parere ca tine, cum ca Ela este o femeie interesata si mincinoasa. Nu a rezultat de nicaieri din carte ca Ela l-ar fi inselat pe Stefan si deci fiecare cititor isi face o parere proprie referitoare la asta. Mai degraba Stefan este intruchiparea barbatului tipic din ziua de astazi care vrea sa detina controlul si monopol asupra femeii.

• Ca sa iti spun sincer: nu. Nu am studiat acest roman la scoala, din cauza ca profesoara ne-a spus sa il citim in vacanta, pentru a-l studia anul acesta. Probabil nu l-am inteles eu bine, nu neg asta, nu toti ne-am nascut invatati. De asemenea nu am zis ca nu e gelos, iar parerea mea despre Ela nu este una buna, pur si simplu nu mi-a placut personajul ei. Am inteles ce ai zis tu, ca nu a rezultat de nicaieri ca l-a inselat, insa mie asa mi-a lasat impresia.
      Ai dreptate fiecare are propria parere referitoare la carte, iar asta e parerea mea.

2. Eu a trebuit sa citesc carte acum cateva luni , cam inainte de incheierea scolii. La inceput n-am vrut s-o citesc , dar apoi , pagina dupa pagina , a inceput sa-mi placa. Am fost nevoiti sa dam si un fel de ”test” , dar am luat 10 (ce mai conteaza?). Si eu i-as fi dat tot 4/5 , e o carte buna. Si la fel ca si tie , nici mie nu mi-a placut de Ela.