Ce cred eu despre carti

Hm… hai sa facem ceva diferit azi, vreau ca acest post sa fie un fel de „Subiectul zilei”, iar acest subiect sa contina parerea voastra despre carti. O sa incep eu prin a va zice parerea mea.
In urma cu doi ani, uram pur si simplu sa citesc, nu imi placea, gaseam cititul plictisitor, de fiecare data cand deschideam o carte, nu apucam sa citesc nici macar zece pagini, deoarece ma plictiseam foarte repede. Poate ca mi se trage de la faptul ca nu aveam prieteni carora sa le placa sa citeasca, si de aceea din dorinta de a nu fi diferita fata de restu nu acordam nici macar o  singura sansa cititului, sau poate din cauza ca eram „un copil fara minte”.
Insa atunci cand m-am hotarat ca vreau sa fiu altfel fata de restu, m-am hotarat ca ar trebuii sa le dau o sansa si cartilor, si cititului. Stiti probabil povestea de la care am inceput sa citesc, iar daca nu o stiti o gasiti aici.
Cat despre ce cred eu in legatura cu cartile… am de zis doar un lucru: cine nu citeste este un mare idiot care nu stie ce pierde. Cartile sunt super, iar atunci cand citesti o carte care te atrage cu adevarat, poti simtii cum intri in pielea personajului, si ai impresia ca tot ceea ce se intampla in carte, ti se poate intampla si tie (eu de exemplu am inceput sa devin tot mai paranoica de cand am citit „Micutele Mincinoase” si „Jocul Mincinunii”, dar si de cand ma uit la Pretty Little Liars). Cartile sunt magice, deoarece au abilitati speciale. Nu, nu am inebunit, dar cred ca si voi stiti ca atunci cand cititi o carte va puteti lua gandul de la tot ceea ce este in jurul vostru, toate sentimentele pe care le simti in acel moment se amplifica, daca citesti o carte de dragoste si esti indragostit/a poti simti si mai multa dragoste, daca esti furios poti fi si mai furios, la fel se intampla cu toate sentimentele pe care le simti.
De aceea eu zic ca fiecare carte e magica in felul ei, si ca fiecare om ar trebuii sa citeasca macar o carte pe luna, deoarece ai ce invata din carti.

Aceasta este parerea mea despre carti, iar acum va intreb pe voi: ce credeti despre carti? Sunt ele intradevar magice?

8 gânduri despre “Ce cred eu despre carti

  1. Ei bine, si eu am urat cartile.Pana in clasa a6a nu am pus mana pe una.Cred ca nu imi placea sa citesc datorita genului de carti pe care le primeam de la scoala, sau pentru faptul ca parintii ma fortau sa citesc, spunandu-mi cat de frumos e si cat de mult te ajuta ,bla,bla,bla. Imi venea sa mor numai cand ii auzem, nici nu mai zic sa pun chiar eu mana pe o carte. Asta pana la Amurg, dupa ce vazusem primul film si il asteptam pe al doilea, devenisem total obsedata de fenomen, si uite-asa am aflat de carti. Nu iti poti imagina ce soc au avut ai mei cand le-am spus ca de ziua copilului vreau o carte :)))) Acum ca ma gandesc, cred ca sunt trei am de cand am inceput sa citesc, acusi 4🙂
    Si de atunci, nu mai reusesc sa strang nici un ban :))) De fiecare data cand vreau sa imi cumpar ceva, ma gandesc cat mi-ar mai trebui ca sa imi i-au o carte =))
    Referitor la cei ce urasc cititul, sau pur si simplu nu considera ca merita sa isi piarda timpul stand cu nasu intre pagini, am propia mea provocarea acasa, cu sora-mea. E in clasa a3a, si de ziua ei i-am luat Harry potter, m-am gandit ca asta e o carte super care cu siguranta ar atragea-o.Dar pe naiba, cand ii amintesc ca are o carte de citit, imi da cu flit inventand tot felul de scuze :))) (pff, seamana asa mult cu mine🙂
    Daca mi-ai putea da o sugestie de carte pentru varsta ei, care sa o determine sa indrageasca lectura, ti-asi fi profund recunoscatoare, daca tot suntem la rubrica asta.
    Si da, cartile sunt cu adevarat magice:X

    • Hmm… chiar nu stiu ce recomandare as putea sa-ti dau, deoarece eu nu am o sora (Monica e ca sora mea, dar ea deja a citit muulte :D) si nu prea cred ca ti-as recomanda ceea ce trebuie. In schimb si eu i-as fi cumparat tot Harry Potter😀. Poate ca daca ii arati filmele, si ii povestesti asa un pic despre ce este vorba o sa vrea sa le citeasca. Ai mai putea incerca cu Amurg, sau nu stiu… Calatorie spre centrul pamantului?

      • Mersi pentru sugestii🙂 Chiar vreau sa indrageasca si ea cartile, daca se poate de pe acum, nu cum am inceput eu, destul de tarziu.

      • Eu am o sora mai mica… dar este prea mica si ceea ce ii place ei sunt cartile acelea de la Adevaru, adica in mare parte carti cu desene😀. Poti insa sa incerci cum a zis Monika, sa ii povestesti din „Harry Potter”, dar sa o faci in asa fel incat sa nu ii zici partile importante si sa o faci sa fie cat mai curioasa cu putinta. De asemenea ii poti da sa citeasca „Amurg” si „Calatorie spre centurl pamantului”, dar daca vrei, la „Calatorie spre centrul pamantului” punei mai intai filmul (Journey to the center of the earth – este chiar foarte tare filmul) si apoi ii poti spune „Daca ti-a placut filmul sa stii e mult mai frumoasa cartea. Te asigur ca o sa iti placa”. E posibil sa o plictiseasca putin la inceput, dar apoi o sa ii placa. Mai poti incerca si cu „Cronicile din Narnia” sau „Heidi” si „Vrajitorul din Oz” (eu in clasa a 3-a pe astea doua le-am citit)😀.
        Sper ca te-am ajutat.

Lasă un răspuns

