Interviu cu Lia Habel

*Click pe imagine pentru a se face mai mare.

1. Ce ne poti spune despre tine?

Este intotdeauna greu sa scrii despre tine, nu-i asa? Am mereu tendinta de a ma descrie foarte plictisitoare. In ceea ce priveste personalitatea mea de baza, cred ca exista doua parti separate, dar care s-au imbinat destul de bine. Pe de-o parte tind sa fiu foarte timida, introvertita, feminina, optimista, si visatoare – in timp ce, pe de alta parte tind sa fiu foarte sarcastica, sceptica, pesimista. Imi plac, de asemenea, lucrurile foarte salbatice – iubesc basmele si jocurile video violente, rochiile de mireasa si armele enorme. Amesteca toate acestea, si asta sunt eu.

2. Mai ai si alte talente inafara de scris?

Pot sa cant un pic, dar nu cred ca sunt foarte buna. Desigur, asta am spus mereu si despre scrisul meu! Nu am facut nimic profesional, deoarece sunt foarte timida. Devin foarte nervoasa in fata multimilor.

3. Care sunt hobbiurile tale?

Imi place sa fac lucruri atunci cand am timp – tricotez, cos un pic, fac proiecte care implica tone de lipici si sclipici. Imi place sa ma plimb, in special prin zone impadurite unde pot sa indentific plante si animale. Iubesc machiajul – nu doar sa il port pentru a ma face sa arat frumoasa, dar imi place sa experimentez cu acesta si sa imi machez prietenii si familia. As vrea sa pot face efecte de monstri, si alte lucruri ca acestea, dar din pacate nu sunt asa de talentata!

4. In curand seria „Gone with the respiration” va fi publicata in Romania, la editura Leda. Ne poti spune in cateva cuvinte la ce sa ne asteptam de la aceasta seria?

Seria „The Dearly” este o plimbare salbatica – un amestec de tot ceea ce iubesc. Deci avem un cyber, arme ucigase si vehicule, rochii frumoase, si monstri canibali care primesc fata si care salveaza ziua. Povestea pricipala se invarte in jurul unui zombi tanar, Bram, si relatia lui cu Nora, o fata in viata.  Imi place sa imi imaginez ca e o poveste epica, plina de iubire, pierdere si explozii uriase.

5. Ce te-a inspirat sa scrii aceasta carte?

Cu cativa ani in urma am inceput sa citesc romane paranormale de dragoste in care erau baieti frumosi de care eroina se indragostea imediat. Au fost distractive, dar am inceput sa ma intreb de ce oamenii au insistat pe monstrii „in culori trandafiri”, in scopul de a le vinde, de ce – indiferent ce creatura ar fi fost eroul, fie ca este vorba despre fantome, vampiri sau demoni, el este privit ca un tip obisnuit, foarte frumos. Am iubit intotdeauna monstrii, am iubit personajele care sunt diferite , asa ca m-am decis sa iau un monstru care ar putea fi un pic dificil in a prinde la noua generatie – in acest caz un zombi- si sa fac un erou care poate fi placut, in ciuda spectului sau. Asa cum am mai zis, am luat niste idei, le-am amestecat si povestea s-a prins imediat. Dar in principal despre asta e vorba. Relatia dintre Nora si Bram este foarte nevinovata, si este construita pe faptul ca el este un tip uimitor, iar ea este dispusa sa uite faptul ca el are un organism mort.

6. Daca ai putea sa fi un personaj din cartea ta, care ar fi acela?

As fi Vespertine Mink. Cititorii primei carti probabil nu vor intelege asta -ea nu este o batausa- dar sa speram ca vor intelege atunci cand vor citi a doua carte. Pentru mine ea este un personaj foarte colorat. Imi place sa intru in mintea ei, pentru ca ea este subtila, calculata. Chiar si cu teama de inaltime sau cu furia, ea gandeste totul la rece. Este foarte diferita fata de Nora.

7. Cate carti va avea in total aceasta seria?

Nu sunt sigura inca. Cred ca patru sau cinci, cred ca asa va merge.

8. Care este cartea/seria ta preferata? De ce?

Cartea mea preferata din toate timpurile este Fantoma de la Opera, deoarece este o poveste foarte ciudata. Erik, fantoma, este personajul meu favorit, imi place cum sunt incurcate firele, iar el este atat de intunecat – chiar este o poveste originala. Si totusi, plang e fiecare data cand o citesc.

9. Ai vrea sa le trimiti vreun mesaj viitorilor tai cititori din Romania?

Sper sa va bucurati de carte, si sper sa va vizitez intr-o zi. Chiar mi-ar placea o vizita in Europa, daca as avea ocazia. Probabil voi mutila limba voastra, deci imi cer scuze in avans.

10. Iti multumesc foarte mult ca mi-ai acordat acest interviu. Iti urez mult noroc in cariera.

Si eu iti multumesc foarte mult.

*Interviu luat de Monica (monika96)

14 gânduri despre “Interviu cu Lia Habel

Lasă un răspuns

