Interviu cu Dorina Stanciu

1. Ce ne puteti spune despre dumneavoastra?
Am copilărit şi mi-am făcut o parte din studii în oraşul Brăila de care ma leagă amintiri de neuitat. M-am născut in Romania, pe malul Dunării, într-o familie frumoasă cu patru fete. De la părinţi şi surori, am învăţat că respectul şi dragostea pentru cel de lângă tine sunt singurele care te apropie de Rai.
În prezent locuiesc în statul Virginia, SUA, împreună cu iubitul meu soţ, inginer Ion Stanciu. El este muza mea. El îmi arată în fiecare zi că Raiul e aici pe Pământ, lângă oameni minunaţi ca el…

2. Ce alte talente mai aveti inafara de scris?
Imi place sa fac filme pe calculator. De asemenea imi petrec foarte mult timp in bucatarie. M-am profilat pe healthy-cooking! Modific in sens dietetic, sanatos chiar si retetele de dulciuri.

3. Care era visul dumneavoastra cand erati mica?
Cred ca aveam mai mult decat un vis… In general imi place sa visez, mai ales cu ochii deschisi! In primul rand, mi-am dorit sa-l intalnesc pe Fat-Frumos si sa traiesc happily ever after! Apoi am visat sa scriu poezii, am si scris cateva in clasele primare. Unele au ajuns chiar la panoul literar al scolii! N-am pastrat niciuna. Cand am mai crescut, mi s-au parut puerile si patetice in acelasi timp.

4. Mai tineti minte care a fost prima carte citita?
Desigur, o colectie de povesti populare romanesti. Includea „Capra cu trei iezi”, „Harap Alb” si toate celelalte povesti romanesti celebre care sunt convinsa ca inca mai incanta si in acelasi timp sperie copiii din tara.

5. In momentul de fata care este cartea sau seria dumneavoastra favorita? Dar autorul?
Cu riscul de a parea desueta, va voi destainui ca inca n-au fost detronati marii clasici in topul celor mai buni scriitori pentru mine.
Dar sunt foarte multi scriitori moderni care s-au impus prin fantezie si talent. Nu agreez seriile. Ma plictiseste sa citesc doua trei(sau chiar mai multe!) volume despre aceeasi eroi. Am incercat si am constatat cu dezamagire ca actiunea isi pierde din farmec.

6. Ce parere aveti despre faptul ca in ziua de azi apar tot mai multe carti cu vampiri?
Desi nu-mi plac cartile cu vampiri, am citit „Dracula” si mi-a placut. Tot ce am citit dupa mi s-a parut exgerat, plin de violenta gratuita…Dar, in sfarsit, asta e parerea unei persoane care nu indrageste…vampirii. Sub nicio forma.Si totusi, foarte multe din cartile cu vampiri sunt scrise cu talent, sunt carti frumoase, povesti interesante… Parerea mea e ca au aparut asa de multe carti cu vampiri pentru ca s-a creat un trend. Industria cinematografica a ajutat foarte mult raspandirea „microbului”. „De gustibus non est disputandum.”

7. Ce carte ati lua cu dumeavoastra pe o insula pustie?
Sa fii izolat pe o insula pustie e un lucru teribil in conceptia mea. Numai gandul imi produce panica! OK. Imi plac romanele de dragoste si aventura, dar asta pot sa scriu… Deci nu voi lua un roman de genul acesta. De fapt, cred ca as lua piesele lui Caragiale. Caragiale este cel mai mare umorist pe care l-am citit. Dupa ani si ani replicile lui inca ma mai fac sa rad.Cred ca pe o insula pustie as avea nevoie de o carte care sa-mi mentina simtul umorului la linia de plutire.

8. Cum v-a venit ideea cartii „Fata lui Dracula”?
Nu stiu exact. Am flirtat cu ideea vreun an pana am inceput sa scriu efectiv. Povestea de dragoste era acolo, in sufletul meu demult. Mi-am petrecut foarte mult timp cu eroii, in imaginatie, pana am reusit sa-i fac sa gandeasca, sa se comporte asa cum am vrut eu. Si nu in ultimul rand, am vrut sa se afle in lume despre Romania si altfel, nu doar la stiri pe CNN cand se intampla ceva rau in tara.

9. V-ati apucat de scris o noua carte? Daca da care este subiectul acesteia?
Da, lucrez la un nou roman de dragoste si suspans.N-am sa-i dezvalui subiectul inca.Dar pot sa va spun ca actiunea acestei carti se desfasoara in California, zona golfului San Francisco. Am locuit acolo cu sotul meu 7 ani si cred ca e unul dintre cele mai frumoase si mai pline de inspiratie locuri din lume.

10. Daca ati putea sa fiti un personaj din cartea dumeavoastra care ar fi acela?
Adelina, bineinteles! In primul rand ca as avea iar 18-19 ani! Cine n-ar vrea sa aiba sansa de a se bucura de varsta aceea minunata inca o data!

11. Ce carte le-ati recomanda celor care stau toata ziua pe Facebook?
Facebook este o comunitate interesanta.Am intalnit persoane deosebite pe Facebook, in special in diverse grupuri.Dar fireste, excesele nu sunt de dorit. Depinde de gusturi, dar cred ca orice carte are ceva bun de oferit…
12. Aveti un citat care va caracterizaeaza?
„În viață nu contează unde te afli, ci pe cine ai alături.” Autorul este necunoscut.

13. Ce parere aveti despre blogul meu?
Imi place foarte mult. Cred ca e o initiativa minunata. Salut modul in care incerci sa stabilesti o interactiune intre cititori si scriitori.Iti urez mult succes si sper sa ai cat mai multi followers!

 

Va multumesc foarte mult doamna Dorina Stanciu, pentru ca ati acceptat acest interviu!

15 gânduri despre “Interviu cu Dorina Stanciu

  1. Foarte frumos interviul. Pana la urma chiar mi-as dori sa citesc cartea. Mi-au placut foarte mult intrebarile si mai ales raspunsurile pe care le-a dat. Astept sa vad care va fi urmatoarea carte.
    Ai citit cartea THe girl of dracula?

  2. Daca m-as fi luat dupa coperta, n-as fi citit-o… dar m-a atras putin descrierea si mi-au placut mult raspunsurile ei din acest interviu, si ma face sa imi doresc sa citesc cartea.

    • E un ”proverb” despre coperti.Nu lua cartea dupa coperta sau ceva de genul asta.
      Totusi. . eu mai intai ma uit la coperta:]]

      • Da stiu. „Nu judeca o carte dupa coperta”, dar si eu fac la fel. Daca imi place coperta, citesc descrierea.. iar daca-mi place si descrierea citesc cartea. La unele mai fac si exceptii

      • Da;]]
        Totusi. . cartile care apar acum sunt din ce in ce mai bune.Si copertile sunt din ce in ce mai superbe si mai atractive:]

Lasă un răspuns

