Recenzie „Rapirea” de Liz Braswell

Cand mi-am luat cartea de la Bookfest, am fost cea mai fericita deoarece imi era dor de Chloe, de Alek, si de prietenii lor, insa trebuie sa recunosc ca ma asteptam (dupa titlu) sa fie vorba despre rapirea lui Chloe. Nu stiu la ce ma gandeam cand mi-am spus asta, dar oricum s-a dovedit ca m-am inselat. Cartea mi-a placut chiar daca nu a avut prea multa actiune, insa nu pot sa zic ca a depasit-o pe prima. Adica primul volum, dupa mine, a fost mult mai bun decat acesta.

In cel de-al doilea volum al seriei, Chloe se afla intr-un loc in care este in siguranta, departe de Ordinul a Zecea Lama, si de oricine incearca sa ii faca rau. Cu toate ca este in siguranta, lui Chloe ii lipsesc prietenii ei, ii lipseste mama ei, si uneori si Alek, care nu o viziteaza de prea multe ori, iar atunci cand o face, nu sta indeajuns de mult. Totusi Chloe incalca regulamentul, iar prima data cand incearca sa isi viziteze mama, cade intr-o capcana a celor din Ordin. A doua oara nu mai face aceeasi greseala si se intalneste cu Amy si Paul, care ii dau o veste pe care ea nu vroia sa o auda, aceea ca mama ei nu este de gasit.

Cand aude aceste cuvinte, Chloe intra in panica si ii cere ajutorul lui Serghei  (cel care se ocupa de locul in care locuia ea, si care ii era ca un tata adoptiv) dar acesta nu vrea sa o ajute, asa ca ea cauta ajutor in alta parte. Si il gaseste la Alek si la Kim (o fata pisica in adevaratul sens al cuvantului). Cei trei fac investigatii acasa la Chloe, si isi dau seama ca pana la urma cei care au luat-o pe mama lui Chloe sunt cei din Ordinul a Zecea Lama.

Cand Chloe il suna pe seful Ordinului si ii spune ca se preda daca mama ei este eliberata, seful ordinului este de acord cu aceasta intelegere si ii cere lui Chloe sa se intalneasca, doar ei doi si mama lui Chloe. Insa la intalnirea celor doi isi fac aparitia prietenii lui Chloe, mai multi Mai, si mai multi membrii ai ordinului. Chiar cand apele se mai linistesc putin, Chloe este impuscata, insa dupa putin timp isi revine la viata, iar atunci toti isi dau seama ca ea este cea Aleasa.

Sfarsitul, mai ales epilogul, este scris intr-un fel in care ne lasa sa ne imaginam noi cum va fi urmatorul volum.

Despre carte si personaje:

Cartea mi-a placut indeajuns de mult, mai ales ca am citit-o intr-un peisaj minunat, inconjurata de munti si de brazi. Volumul acesta, la fel ca si primul este o lectura usoara, nu are actiunea foarte alerta ci mai linistita, si sunt unele capitole in care ajungi sa iti doresti putin dialog. Totusi este destul de interesanta si chiar va recomand sa o cititi.

Acum sa va zic cateva cuvinte despre Chloe. Ea nu este la fel ca toti ceilalti Mai (lasand deoparte faptul ca are 9 vieti) ci inca are sentimente umane, inca tine la toti oamenii care au facut parte din viata ei. De asemenea Chloe este  o luptatoare, care chiar si dupa ce se trezeste din morti are puterea sa se ridice in picioare si sa zica: „-Ascultati, voi toti, (…), oricine, om sau Mai, daca se atinge vreodata de mama mea, cu mana mea il omor. Il haituiesc si-l omor. Si mai am sapte vieti la dispozitie pentru asta.”

E tânără, veselă, fermecătoare. Ca orice fată, merge la şcoală, are prieteni, se distrează, se îndrăgosteşte (şi nu de unul, ci de doi băieţi!). Numai că ea este capabilă şi să se caţere pe clădiri, să sară de pe un acoperiş pe altul, să vadă în întuneric. Are şi gheare! Da, Chloe se poate lăuda cu toate instinctele şi abilităţile unei pisici. Iar asta o face, într-adevăr, unică.
Faptul că este descendenta unei mitice rase de feline şi că rolul ei în viitor va fi acela de a-şi salva şi proteja semenii o transformă în ţinta principală a celor din Ordinul A Zecea Lamă. Lupta ei pentru  a-şi apăra specia nu este uşoară, mergând până la sacrificiul suprem. Dar asta nu înseamnă sfârşitul. Ca orice pisică, ea are nouă vieţi. Până acum a pierdut două, dar au mai rămas suficiente pentru a-şi îndeplini menirea de Unificatoare.
Planuri malefice, suspans, poveşti de iubire, incursiuni tulburătoare în mitologia egipteană, fantezie – totul adunat într-o carte incitantă, care nu trebuie ratată.

„Fanii tinerilor eroi înzestraţi cu puteri magice vor deveni dependenţi de combinaţia de acţiune,romance, fantasy şi umor… Ideile ingenioase ale autoarei şi elementele de mitologie egipteană garantează succesul seriei.” –  Erin Darr, KLIATT

Traducere din limba engleză de Adrian Deliu
Format: 13 x 20 cm
Coperta cartonata
Nr pagini: 288 pagini
Preţ: 34,90 lei
Editura: Leda

Nota: 4.5/5

21 de gânduri despre “Recenzie „Rapirea” de Liz Braswell

1. Chiar sunt. Si ne mai lasa si in ceata la ultimele episoade. Cum a fost si la The nine lives of Chloe King si la The Secret Circle. Sau apare ultimul ep dintr-un sezon si ne lasa curiosi iar apoi se gasesc ei sa-l anuleze.