Recenzie „Zori de zi” de Stephenie Meyer

Dupa ce in primele 3 volume ale seriei,am facut cunostinta cu Bella,Edward, Jacob, si celelalte personaje.In ultimul volum avem parte de nunta si de o surpriza printre vampiri.

In acest ultim volum Edward si Bella se casatoresc,iar dupa o nunta organizata in stilul lui  Alice(daca nu ati vazut filmul,va inchipuiti probabil ce fel de nunta a fost-deloc simpla cum isi dorea Bella),cei doi pleaca pe insula Esme,in luna de miere.Acolo Bella si Edward au parte de prima lor noapte ca sot si sotie,rezultata cu ….o sarcina.Mda…se pare ca pana la urma vampiri pot avea copii,dar doar cu oamenii.Asa ca,din cauza sarcinii,cei doi se intorc in Forks,unde Bella devine protejata lui Rosalie.

Ce mi-a placut la aceasta carte,a fost faptul ca are vreo portiune de 10 capitole care sunt povestite din perspectiva lui Jacob.Astfel in aceste capitole noi putem sa afla si ce gandeste Jacob(nu,numai Bella),dar si ce simte atunci cand,imediat dupa ce Bella naste,el se simte atras de fetita Bellei si a lui Edward.Imediat dupa ce Bella a nascut,a fost transformata in vampir de Edward,deoarece era in pericol de moarte.

La cateva zile dupa ce a fost transformata in vampir,si dupa ce s-a impacat cu ideea ca fetita ei si Jacob sunt suflete pereche,intr-o zi cand Bella,Jacob si Renesmee erau in padure,acolo se afla si Irina Denaly,care vazand-o pe Renesmee cum se joaca,isi da seama ca este un semivampir,asa ca pleaca la Volturi.Ea le-a spus Volturilor ca fetita este un pericol,iar acestia au plecat in Forks,pentru a „face cunostinta” cu Renesmee.

Insa cand Volturi au ajuns in Forks,au gasit 8 clanuri de vampiri(toti fiind convinsi de faptul ca Renesmee nu poate face cunoscut secretul vampirilor),plus varcolacii,pregatiti de lupta care urma.Pana la urma Volturii,au fost convinsi de Alice(care fusese plecata impreuna cu Jasper in cautarea unui copil semivampir-la fel ce Nessie) ca Renesmee nu este un pericol pentru vampri.Fiind convinsi de acest lucru Volturi au plecat lasandu-i pe cei din familia Cullen in pace.

In „Zori de zi” povestea celor doi indragostiti, Bella si Edward, merge mai departe !!!

Cand il iubesti pe cel ce te omoara, nu iti ramane nimic altceva de facut. Cum ai putea sa fugi, cum ai putea sa lupti, cand, facand asta, il poti rani pe cel iubit? Daca viata este singurul lucru pe care il poti da, cum ai putea sa nu ti-o dai? Mai ales, daca ar fi cineva pe care l-ai iubi cu adevarat !

Cand esti indragostita de un vampir, este in acelasi timp o fantezie si un cosmar, tesute intr-o realitate periculoasa pentru Bella Swan.

Impinsa intr-o directie de pasiunea intensa pentru Edward Cullen, si in alta de conexiunea profunda cu varcolacul Jacob Black, a indurat un an tumultuos de tentatii, pierderi si certuri pentru a ajunge la ultimul punct de intoarcere. Decizia iminenta de a se alatura intunecatei dar seducatoarei lumi a nemuririi, sau de a continua o viata normala de om, a devenit o amenintare de care se agata soarta celor doua triburi.

An aparitie: 2010
Autor: Stephenie Meyer
Categoria: Literatura Fantasy